2/03/2015

THE 10 WEEK PLAN


Veel van jullie vragen je misschien op dit moment af waarom ik weer lekker zit te prutten met alles op mijn blog. Klopt, ik zit wat dingen aan te passen en probeer wat dingen uit. Normaal gesproken vertoon ik studieontwijkend gedrag als ik dat soort dingen doe, maar nu is het compleet het omgekeerde.
Een aantal weken geleden begonnen de stressweken weer. Tentamens. Ik had niet alleen een aantal herkansingen waar ik mij op moest focussen, maar ook vakken van nu. Jullie hebben bijvoorbeeld een stukje van de tentoonstelling mogen zien, die stond er niet zomaar…

Vlak voor een herkansing kreeg ik van iemand uit mijn vorige klas te horen dat zij niet genoeg studiepunten had van het tweede schooljaar om in het volgende blok een medium redactie te kunnen starten. Op dat moment hadden wij hetzelfde aantal punten. Ik snapte er niets van. Als we een van deze herkansingen zouden halen zouden we toch gewoon aan die cursus kunnen beginnen? Nope. De punten waren twee weken daarvoor al geteld. Wat zou betekenen dat ik tien weken lang geen school heb. Klinkt als een verlossing toch? Klinkt helaas ook als studievertraging.

Hierna voelde ik me vreemd genoeg totaal niet in paniek, wat ik wel had verwacht. Ik baalde wel een beetje dat school mij niets heeft laten weten, aangezien ik wel al ingeschreven stond voor het volgende blok. Ik kreeg zelfs een mail met informatie over de cursus. Uiteindelijk ben ik zelf maar even polshoogte gaan nemen. Klopt, slapende leeuwen moet je nooit wakker maken, maar het feit dat ik illegaal in dat klaslokaal kon zitten stak mij iets meer. En toen, op de laatste dag van januari, kreeg ik inderdaad een bevestiging dat school mij al uit had moeten schrijven voor de cursus. Dit betekent studievertraging.
Ik had mij er in principe al bij neergelegd, maar het kwam toch nog een beetje vervelend aan. Aan de andere kant, ik heb nu tien weken de tijd om een heleboel dingen te doen waar ik normaal gesproken nooit tijd voor heb, of geen tijd voor wil maken. Ik kan de rust in mijn hoofd gaan zoeken (we spelen al een tijdje verstoppertje, maar hij heeft ooit het kampioenschap gewonnen geloof ik) en mij focussen op enkel herkansingen.

Zo kwam ik met ‘The 10 Week Plan’. Sommige mensen bedenken een tienjarenplan. De mijne is slechts tien weken. Maar tien weken zijn best veel en je kan er veel in bereiken. Althans, dat is dus de uitdaging.

Hoe dit plan in elkaar gaat zitten laat ik jullie nog weten. Ik wil even een mooi schema maken dat alles duidelijk is. Ondanks dat het nieuws misschien niet helemaal het nieuws was wat ik wilde horen heb ik wel zin in de aankomende tien weken. Even de mensen die denken dat ik een lui varken ben zonder discipline een poepie laten ruiken. Moge hij flink stinken. 


3 opmerkingen:

  1. Heel leuke, spontane foto's; minder leuk is de vertraging van je studie, maar niet het einde van de wereld. Ik ben heel benieuwd naar je plannen om je extra tijd nuttig (in de ruimste zin van het woord) te besteden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Studievertraging maakt uiteindelijk helemaal niks uit, ik kan het weten, want ben Queen studievertraging ;) Geniet van die 10 weken, ze zijn zo om...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij ben je evengoed, te kort studiepunten of niet, goed bezig!xxx

    BeantwoordenVerwijderen