2/10/2015

THE 10 WEEK PLAN #1

Inmiddels zit ik alweer in week numero 2. Hoe is het de afgelopen week gegaan? Ik moet eerlijk bekennen dat het nogal een trage start was.
Maar zoals alle afgetrapte autootjes duurt het bij mij ook even voordat ik op gang kom. Ik heb rustig aan gedaan en alleen activiteiten uitgekozen waar ik blij van word. Moet ook een keer kunnen. Zo ben ik helaas wel iets minder actief geweest in het weekend op de blog. Om de een of andere reden zijn mijn weekenden altijd het drukst.. Maar dat heb ik inmiddels door en daarom heb ik mijn nieuwe blogplanning daarop aangepast.
Hoe ging het met de hoofdlijnen?

School
Aan school heb ik even helemaal niets gedaan uiteraard. De eerste twee weken zijn ook bedoeld om even geen moer te doen, bijkomen van ellende mag ook wel eens. Volgende week gaan er nieuwe schoolschema’s gemaakt worden.

Blog bijhouden
Zoals al hierboven genoemd had dit een vliegende start, maar zakte het rond het weekend weer een beetje af. Ik heb een prachtige planning gecreëerd, maar houd er geen rekening mee dat er dingen tussen kunnen komen of dat ik in het weekend gewoon te druk (of te lui) ben. Daar ga ik (hopelijk) wel weer verandering in brengen. Ik heb een nieuw schema gemaakt waarin staat wanneer ik welke post moet publiceren en wanneer deze geschreven moet zijn. Ik kan blogposts klaarzetten voor een bepaalde dag en tijdstip. Super handig, want ik ga niet om 8 uur opstaan om op een ‘Publiceerknopje’ te drukken.

Sporten
Afgelopen vrijdag had ik een afspraak met een sportinstructeur. Ik heb samen met hem een schema gemaakt met oefeningen die helemaal zijn aangepast op wat ik wil en kan. Ik heb aangegeven dat ik een beetje gewicht kwijt wil (no worries ik word niet super skinny, daar eet ik nog steeds te veel voor), ik wil uithoudingsvermogen creëren en bepaalde krachten die ik had wil ik weer op peil krijgen. Regelrechte klap in m’n gezicht hoe slap ik ben geworden. Ik schaamde mij kapot wanneer ik weer moest aangeven dat het iets te zwaar was. Gelukkig had hij daar 0,0 problemen mee. Het komt vanzelf. Voor deze week heb ik in ieder geval alweer een tijdstip vaststaan om de gehele routine te doen. Het tweede bezoek moet ik nog even plannen.

Normaal eten
Normaal eten gaat prima. Ik heb soms nog de neiging om even wat chocolaatjes naar binnen te werken, maar ten eerste veel minder dan eerst en ten tweede zijn de rest van mijn maaltijden uiterst gezond. Ik vind het wel lastig om gevarieerde dingen te verzinnen. Ik vind salades lekker, maar niet elke dag. Als ik in de supermarkt sta voor lunch kan het zo een half uur duren voordat ik bedacht heb wat ik mag en wil. Gelukkig heeft mijn moeder zich al helemaal verdiept in het koolhydraatarm dieet, dus thuis heb ik nergens last van.

Kamer opruimen
Ja, dit is de grootste mislukking van de week. Ik had zoveel zin (nou ja, motivatie. Zin zal het nooit zijn) om eraan te beginnen. Toch waren dingen als bankhangen en middagdutjes iets aantrekkelijker afgelopen week. Geeft niet. Nieuwe weken nieuwe kansen.

Ik heb op dit moment standaard dingen als werk, musical en scouting even buiten beschouwing gelaten. Dat gaat gewoon prima. Dat zijn vaste tijden op vaste dagen waar ik heen moet en weer wegga. Tot nu toe heeft dat geen problemen opgeleverd.


Een trage week dus. Vanaf week 3 moet ik weer belangrijkere dingen gaan doen en zal ik weer aan de bak moeten. Week 2 is daarom perfect voor de volgende versnelling. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten