2/13/2015

KOFFIE VS. THEE


Er is mij ooit verteld dat ik niet zoveel koffie meer mag drinken. Ik ben iemand die erg vatbaar is voor dingen als cafeïne, suiker en dat soort gespuis. Een blikje Red Bull kan leiden tot levende stuiterbal praktijken. Net een kind van tien jaar die stiekem te veel snoepjes heeft gegeten.

Helaas, ik kan niet zonder. Maar.. minderen is een mogelijkheid. Als ik de hele dag thuis zit gaan er zo minstens vijfjes kopjes doorheen. Op vreselijke winterdagen als deze moet er gewoon iets warms in. Wat ook warm is, is thee.

Ik heb wel eens thee gedronken. Ooit. Ik ben er alleen nooit echt fan van geweest. Ik dronk het voornamelijk omdat ik bij iemand anders was en die dronk het ook. Koffie vond ik toen nog niet te zuipen. Als ik dan eens een keer thee dronk deed ik er zoveel suiker in dat de hele smaak was gemanipuleerd. Mijn vriendinnetje opperde dan altijd dat ik suiker met thee dronk in plaats van thee met suiker. Sindsdien drink ik het niet meer. Het heeft op die manier toch geen toevoeging.


Sinds mij verteld is dat ik minder koffie moet drinken vond ik het wel een noodzaak om thee toch een kans te geven. Ik opende de thee-la en zocht naar een smaak die nog een beetje te plaatsen viel. Tegenwoordig heb je zoveel verschillende met gekke namen dat ik het overzicht een beetje kwijt ben. Als ik thee weer zou willen drinken kan ik wel gaan uitzoeken welke nieuwe smaken een beetje te hachelen zijn. Voor nu eventjes ‘the safe way’. Ik ging voor green tea met lemon. Door veel mensen bestempeld als een uitstekende keuze. Dat bepaal ik zelf wel.
Ik ben expres niet uitgeschoten met de suiker, het rook niet verkeerd. Prima voor een first try.
Helaas kon ik mij bij de eerste slok weer herinneren waarom ik ben gestopt met thee drinken. Jakkie bah, nog steeds geen fan.
Zal het dan aan de smaak van de thee liggen of aan thee in het algemeen? Het vervelende is, dat weet je niet zomaar. Omdat men het tegenwoordig nodig vindt om 23849498 smaken uit te vinden kan je het niet bij een keer proberen laten. Ook thee heeft rechten en verdient evenveel kansen. Zo is ook niet alle koffie even lekker. Al zitten die wel meer op één lijn. Behalve Starbucks dan. Die moet er dan weer een hele show van maken.
Tot zover mijn uitstapje naar thee. Misschien ben ik meer een fruitige theedrinker of misschien is thee gewoon niet voor mij weggelegd. We’ll see. In de tussentijd, suggesties? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten