11/16/2014

UPDATE #1: B&J'S IN DE AANBIEDING


Zo, dat was week 1. Ik ben trots op mijzelf. Niet alleen heb ik de moeite genomen om 3 keer te gaan sporten, ook heb ik de verleiding kunnen weerstaan om ben&jerry’s te kopen, ook al was deze in de aanbieding..

Zoals beloofd doe ik een keer per week een update wat ik allemaal heb gedaan. Zo heb ik natuurlijk dat prachtige boekje gekocht, waar ik er nog niet genoeg van heb. Naast het noteren van mijn beweeg- en eetgedrag heb ik dit boekje omgedoopt tot mijn ‘Doelenboek’. Er zijn een hoop dingen waar ik jaloers op ben dat andere mensen het wel kunnen.. Om eraan te herinneren waar ik de mist in ga noteer ik ze allemaal in dit boekje met eventuele ideeën (denk aan: blogideeën, gezonde snacks etc.)Maar goed, die bespreken we op een later moment nog wel een keer.
Wat heb ik dus gedaan. Vorige week heb ik dus dat boekje gekocht. Om een beetje structuur aan te houden (waar ik ontzettend goed in ben.. niet dus.) doe ik elke week hetzelfde. Ik begin de week met mijn gewicht en maten op te schrijven. Daaronder schrijf ik wat het plan is voor aankomende week. Dit gaat dan voornamelijk over het beweeggedeelte. Omdat ik dit boekje op maandag kocht en toen toevallig al had gesport heb ik ook opgeschreven wat ik heb gedaan. 
Dat komt namelijk op de volgende pagina’s. Ik ga niet elke dag bijhouden wat ik allemaal heb gegeten, dat vind ik een beetje bullshit. Ik beschrijf wel elke dag dat ik iets van beweging heb gedaan. Zo heb ik vorige week op maandag, donderdag en vrijdag gesport. Op die dagen zet ik ook mijn gewicht van de dag en welke training ik heb gedaan. Ik gebruik daarvoor mijn app ‘Pump up’ en inspiraties van Youtube. Klinkt heel onprofessioneel, maar het is zeker handig!

Ik moet zeggen dat ik het beuker goed heb volgehouden. Naast dat ik die ijsaanbieding heb overgeslagen heb ik de hele week niet gesnoept. Ik heb een paar keer een chocolaatje gegeten (het was tenslotte Sint Maarten van de week..), maar dat was ook letterlijk een paar.
Van het sporten kreeg ik ontzettend veel energie. Kan niet anders. Ik werd er gelukkig van en had ook zin om 309493498 andere dingen te gaan doen. Dat is een unicum. Zo gebeurde het bijvoorbeeld ook dat ik een keer wel alles op mijn ‘To Do’ lijstje had gedaan..

Tot zover ben ik erg trots. Soms zijn het wat lastige momenten, vooral de avond. Overdag is niet zo’n probleem, maar ’s avonds heb ik altijd trek. Een film kijken zonder iets te eten is voor mij ook echt killing.. Ze zeggen vaak dat stoppen met een gewoonte in de eerste week het lastigst is. Dat betwijfel ik. Ik heb het idee dat dit het niet was.. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten