11/18/2014

TOILET STORIES


Zo wil het wel eens voorkomen dat je in een vreemd huis naar het toilet moet. Tja, wat moet dat moet.. Iedereens toilethokje is anders. Sommige mensen houden het vrij simpel, anderen hebben alleen geurstokjes staan naast prachtige tegeltjes en weer anderen hebben 20000 schilderijtjes, foto’s en andere kunstwerkjes hangen om naar te kijken tijdens boodschap 1 of 2.

Ik vind dat ontzettend fascinerend. Het klinkt heel vaag ‘gefascineerd zijn van iemand toilethokje’. Is het ook wel een beetje. Ieder zijn ding.

Waarom hangt dit schilderijtje dan per se op het toilet? En niet in de keuken of huiskamer? Waarom liggen deze boekjes naast de pleeborstel? Wie leest ze dan? Allemaal vragen die ik me dan stel terwijl ik netjes 3 velletjes van de wc-rol aftrek. Aan de vraag daadwerkelijk hardop stellen kom ik eigenlijk nooit toe.

Zo moest ik (eigenlijk al een paar weken geleden…) voor een schoolopdracht een beeldverhaal creĆ«ren. Er moeten altijd mensen in voorkomen want dat is ‘journalistiek’. Oppervlakkig denken kan ik niet. Dus het duurde even voordat ik iets had. Waarom kan ik niet gewoon dit onderwerp nemen? Het is grappig, het trekt mensen, iedereen heeft wel iets op zijn of haar wc hangen en er zitten mensen in! Perfect.


Ik ben niet verder gekomen dan 3 mensen. Geeft niet. Het was leuk om te doen, en het is ingeleverd. 


1 opmerking:

  1. Hahaha... Ik zou vooral doorgaan.
    Mijn toilethokje is vooral klein en delfts blauw.
    Ik zie een nieuwe uitdaging voor je.

    BeantwoordenVerwijderen