6/30/2016

BARCELONA DAG 9


Ik moet even snel inhalen geloof ik. Het einde van deze heerlijke vakantie nadert, en ik ben geloof ik eindelijk echt goed lui geworden. Mag ook wel denk ik zo maar. In het begin vond ik het nog vervelend dat we op een bepaald punt niks aan het doen waren, maar het motto ‘Hé, we zijn op vakantie’ is eindelijk een beetje goed doorgekomen.

Ik moet af en toe even door hebben dat het niet erg is om niks te doen. Dat zei ik geloof ik in een eerdere post ook al, maar dat ‘door hebben’ ging niet zo snel. Zoals jullie weten kan ik niet zo goed stil zitten. Ik kan heel lui doen, geloof me, maar het blijft lastig. Ook als ik heel veel dingen heb om te doen. Daan kan met gemak op z’n reet gaan zitten met laptop op schoot en uren lang niet verroeren. Ik heb twintig verschillende hobby’s. Ik heb mijn verhaaltjes voor jullie die ik kan schrijven, even tekenen in een van m’n duizenden notitieboekjes, m’n boek lezen, foto’s bewerken, filmpjes maken etc. Maar soms heb ik in al die dingen gewoon even geen zin, ook al zijn het de dingen die ik normaal gesproken het liefste doe. Zeker als ik alle tijd in de wereld heb om die dingen daadwerkelijk uit te voeren.

Maar goed, over afgelopen dinsdag. Afgelopen dinsdag was een dag waar ik mij elke vakantie weer op verheug. Shopdag. Ik heb er eerder deze vakantie natuurlijk al eentje gehad, maar dinsdag reden we naar het grootste winkelcentrum in Catalunya. Ik kon mijn geluk niet op. Het was gigantisch en ik ben overal drie keer langs gelopen.

Het is inmiddels traditie geworden dat ik elke vakantie even een fotootje maak van mijn vakantie-shop-buit. Zo plaatste ik ook deze keer een gezellig kiekje op het web. De reacties stroomden binnen, aangezien iedereen mij dondersgoed kent en weet dat als ik ga shoppen ik ook niet met lege handen naar huis ga. Wat ik allemaal precies gekocht heb hoop ik in de nabije toekomst een keer op film te zetten (voor de mannen, dat hoeven jullie niet per se aan te klikken hoor. Het belooft een lange video te worden). Ik beloof alleen nog niets, want we weten allemaal hoe dat zal gaan. Ik ga in ieder geval mijn best doen.

Hoeveel ik uiteindelijk heb uitgegeven zal ik voor nu even achterwege laten. Het is in ieder geval niet helemaal normaal. Ik mag het komende jaar van mezelf niets meer uitgeven. Laten we het daarop houden. Ook heb ik al een oplossing gevonden hoe ik al die meuk mee terug naar Nederland ga nemen, maar ook dat laat ik even buiten beschouwing. Nogmaals, ik doe dit echt alleen als ik op vakantie ben hoor..


Wat heb jij vandaag gedaan? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten