3/13/2015

OP AANRADEN VAN...


Ik ben al een aantal jaar fan van alle bloggers op het internet. Het is een trend, en ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om aan deze wel mee te doen. Ik vind het niet alleen leuk om te lezen, maar alle reviews van bepaalde producten vind ik ook erg handig. Het is een soort van reclameblaadje wat je elke dag doorleest gepaard met wat tijdschriftverhaaltjes.

Zo koop ik vaak beautyproducten omdat ze aangeraden worden. De beautyguru’s testen ze, en als zij vinden dat het een goed product is, nou dan zal het wel zo zijn.
Zo kocht ik een keer een maybeline superstay lipstick omdat blijkbaar elke beautyblogger lyrisch was over dit product. Ik koos niet zo’n spectaculaire kleur (beetje rozig ofzo) en ging hiermee foto’s maken. Of ik had een verkeerde gepakt, of ik kan het gewoon niet, maar deze lipstick kreeg ik niet makkelijk op mijn lippen en er al helemaaaaaal niet meer af. Daar werd ik niet zo gelukkig van. Normaal gesproken hadden de godinnen van beauty wel gelijk.

Zo maak ik van de gelegenheid gebruik om een aantal producten te reviewen voor jullie die mij zijn aangeraden door de beautykoninginnen.


Essence oogschaduwbasis
De Essence oogschaduwbasis heb ik op veel blogs al gezien, maar wordt voornamelijk aangeraden door Vera. Ik had nog helemaal geen oogschaduwbasis in mijn collectie dus dit was mooi meegenomen. Ik vond dat door middel van deze basis je oogschaduw wel iets langer mooi blijft zitten, maar zo spectaculair vond ik het resultaat ook weer niet. Zij vertelde dat de basis nog wel een beetje gelig uitslaat, maar dat je er daarna niks meer van merkt. Dat klopt wel. Ik was niet in shock van hoe geel het eruit zag, maar het was wel geel.



Aussie droogshampoo
Nou, hier heb ik iets geks mee gedaan. Ik vond hem al niet zo fantastisch werken als dat iedereen zegt, maar volgens mij heb ik daarna onbedoeld de fles gesloopt. Om de een of andere reden lekte hij een beetje en het leek alsof ik niet meer kon spuiten (hele nare woorden). Later zag ik dat je de fles niet bij vage warme plekken mag houden anders kan hij ontploffen. Mijn beautycase staat in de badkamer boven op ons wasgeval (omdat anders mijn mammie vindt dat ik te veel ruimte in de badkamer inneem terwijl zij een hele kast met make-uptroep heeft) en laten daarboven nou net de aansluitingen van de spotjes zitten. Blijkbaar heeft het flesje te lang naast deze broeiende lampjes gelegen en is hij stiekem ontploft.. Oeps.. 


Kruidvat droogshampoo
Van deze droogshampoo werd ik wel blij. Het klinkt misschien niet zo classy met kruidvat als merknaam, maar hij doet zijn werk en daar ben ik gelukkig mee. Jiami had een post geschreven over de verschillen in droogshampoos en had deze aangeraden als een die wel zijn werk deed. En hij is lekker goedkoop. Zo betaal je 5 euro voor die van Aussie en maar 2 voor deze van de Kruidvat. Nou, sorry hoor. Ik weet wel welke ik de volgende keer in mijn mandje stop.




Hema longer lasting lipstick en Hema nagellak
En toen ging ik naar de Hema. Waar ik altijd heel lief geholpen wordt door medewerker Elise. Ik kreeg niet alleen een fantastisch kortingsstickervel, maar ook nog eens haar personeelskorting! Lekker illegaal, but hey ik blijf een student. En het stereotype blijft dat wij blijkbaar nooit geld hebben. Thanks Elise J

Maar goed, daar gooide ik mijn mandje ook lekker vol. Niet alleen voor deze review, ook gewoon voor mezelf. Ik ben dol op Hema troepjes hihi.
Wel kocht ik een longer lasting lipstick en een long lasting nagellakje. Van de nagellakjes had ik er al een aantal, maar bij Teske zag ik iets van deze kleur en dat vond ik wel wat. De longer lasting lipstick zoek ik al 2989374 jaar in nummer 5. Dit is namelijk knalrood. Sinds Vera hierover heeft geschreven op haar blog kan ik hem echter nergens meer vinden. Dan maar een andere kleur, het effect zou hetzelfde moeten zijn.
En ja hoor, wat een lipstick. Ik had hem even opgedaan om te kijken hoe de kleur me stond. Ik kon hem alleen verwijderen met oogmake-upremover.. Dat zegt al iets toch? De kleur was trouwens best mooi! Het is niet helemaal knalrood, maar een knalkleur is het zeker.
Over de nagellak ben ik altijd iets minder te spreken. Hij dekt voornamelijk prima en de kleurtjes vind ik allemaal leuk, maar van het ‘long lasting’ gedeelte ben ik niet helemaal overtuigd. Nu werk ik een aantal keer per week waardoor ik ook lekker overal achter blijf haken enzo, maar ik heb ook nagellakjes gehad die dat gewoon kunnen weerstaan. Maar, ik gok dat ze het prima doen als je niet veel dingen hoeft te tillen enzo.

Al met al doen de beautydames het dus best prima. Sommige dingen zijn ook niet voor iedereen weggelegd hoor, dat moet ik eerlijk toegeven. Nagellak blijft sowieso nooit lang mooi bij mij, en flessen droogshampoo moet ik gewoon niet bij lampjes neerleggen. Ik ben ook geen expert, dus blijf vooral bij de andere dames kijken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten