10/28/2014

MY PARENTS' CLOSET


Hoe vaak heb jij discussies met je zus over kleding? ‘’Nee, dat was mijn shirtje!’’ ‘’Ben je nou alweer in mijn kamer geweest?’’ Soms kan ik mij hierin vinden, niet altijd. Kledingsmaak delen we niet. Waar we voornamelijk discussies over hebben zijn onze sokken.

Mijn zus en ik hebben niet zoveel gemeen als het op spullen aankomt. Kleding niet, make-up niet. Hééééél soms wil er nog wel eens een tas of een jas uit mijn kast verdwijnen, maar daar houdt het ook mee op.

Met wie ik de meeste discussies voer over dit soort dingen zijn mijn ouders. Het ‘lenen’ van spullen gebeurt in dit geval uiteraard van een kant. Het zou een beetje awkward zijn als papa een van mijn jurkjes in zijn kast zou hebben liggen.

Maar wat verdwijnt er dan allemaal precies? Op dit moment staat de teller op: mama’s gele trui (althans, dat was de bedoeling maar we zijn hem nu allebei kwijt) , papa’s houthakkersoverhemd, mama’s roze met witte blouse, mama’s oogschaduwpalet, mama’s bruine Birkingbag look-a-like (waar ik wel toestemming voor heb gekregen), een aantal van mama’s naald en draden, papa’s oude diensttrui, papa’s oude Adidas vest (inclusief jaren ’80 kleuren) en voor de rest kan ik er even niet op komen.


Er zijn ook natuurlijk een heleboel dingen die ik gebruik en netjes gelijk terug leg, zoals de rest van mama’s make-up. Als ze in discussie gaat denk ik 9 van de 10 keer, je gebruikt het amper. Als ik het 1 keer heb gebruikt heb je het niet door, dus waarom zou je het erg vinden.. Ook moet ze mij natuurlijk een beetje bijstaan. Als je haar make-up collectie met de mijne vergelijkt kan je wel concluderen dat zij alles beter kan financieren dan ik. 

Papa’s grootste ergernis is zijn houthakkersblouse. Hij is er heilig van overtuigd dat zijn buik er nog in past en dat hij hem sowieso binnenkort aan wil doen. Ruiten zijn immers in de mode.
Wij weten allemaal dat dat vaders minder interesseert en dat hij hem sowieso niet meer aan gaat doen. Mocht hij er nog in passen.. 


4 opmerkingen:

  1. Ha, ha, ha! Echt te grappig!!! (alhoewel ik vrees dat ik er over een paar jaar wel over mee kan praten, maar dan aan de kant van je ouders ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha super tof dat je je vaders blouse aan doet! Mijn vaders maat is, ben ik bang, iets (lees: veel) te groot voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja haha, die van mijn pa ook hoor! Maar dat zit toch zo lekker..

      Verwijderen