4/18/2016

WITTE SNEAKERS


Ik heb altijd een soort vreemde obsessie gehad voor sneakers. Toen ik klein was vertelde ik mijn moeder altijd als we gingen winkelen dat ik alleen ‘jongens-maar-toch-meisjes’ schoenen wilde hebben. Na de fase dat ik alleen maar overgooiers aan wilde, werd ik een klein jongetje. Ik droeg alleen maar spijkerbroeken, en had een petje achterstevoren op mijn hoofd. Door het open stukje van de achterkant trok ik altijd een plukje van mijn haar. Dat was cool.

Ik ben uiteindelijk wel een meisje geworden hoor. Ik kan kwijlend door een schoenenwinkel lopen, en mijn hakkencollectie is absoluut niet lager dan tien centimeter. Toch nemen sneakers nog steeds het grootste gedeelte van mijn schoenencollectie in beslag.
Het laatste jaar heb ik daar een specificatie aan toegevoegd. Waar ik eerst alleen zocht naar sneakers met de meest achterlijke printjes (zo ben ik een keer een helse zoektocht gestart naar een paar sneakers met panterprint, omdat deze in Nederland nergens te vinden waren en ik ze met een enorme omweg uit Amerika moest laten komen), maakt mijn hart nu een sprongetje voor de kleur wit. Wit is mijn fasekleur. Zo heeft mijn kledingkast ook een kleine transformatie gehad en is het allemaal wat lichter geworden, en op Pinterest zoek ik naar interieurs die uitsluitend lichte kleuren hebben. 



Dit heb ik ook met schoenen. Ik vind witte sneakers totaal niet saai, en voor mij maken ze een outfit helemaal af. Witte schoenen geven voor mij een ‘clean’ gevoel, ook al zijn al mijn witte schoenen niet zo ‘clean’ meer. Er wordt mij ook vaak gevraagd als ik weer iets wits heb aangeschaft, of ik niet bang ben dat het snel vies wordt. Neuh, niet echt. Althans, bang niet. Ik weet dat het een keer vies gaat worden, of gewoon goor, maar dat risico heb je nou eenmaal als je witte spullen koopt. Als het net nieuw is oké, dan waardeer ik het niet als iemand expres met zijn modderpoten op mijn teen gaat staan. Na een tijdje boeit het me niet echt meer. Het idee dat ze wit zijn zit toch nog in mijn hoofd, en alle schoenen worden na een tijdje wel vies en afgetrapt. Heeft wat persoonlijks vind ik.




Dit is nu mijn bescheiden collectie witte sneakers. Een paar van H&M, en twee van JustFab. Ze lijken alle drie op elkaar, daar ben ik mij van bewust. Toch vind ik ze anders. Over een tijdje komt er een nieuwe baby in de familie. Ik mag bij Vogue een paar Adidas sneakers customizen, omdat ik mijn abonnement heb verlengd. Ondanks dat ik erover na heb gedacht om ze helemaal zwart te maken, ben ik toch blijven steken op wit. Gewoon als reserve. 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten