5/01/2016

INSPIRATIONAL QUOTES


Om even in de ‘ik ben zielig’ modus te blijven. Het wordt beter. I’ll promise.

Als je net slecht nieuws hebt ontvangen is je lichaam niet in staat om actieve dingen te gaan doen. Hoe hard iedereen ook roept dat afleiding altijd een goed idee is, als de wond nog vers is of je bot net gebroken ga je er ook niet gelijk mee rondlopen om te kijken of het al geneest.
Als je net slecht nieuws hebt ontvangen is er een soort ongeschreven gouden regel dat je mag huilen. Op dat moment is alles even kut (zacht uitgedrukt) en je hebt het recht om daar zielig om te doen.

Helaas stond ik donderdagavond op de planning om te gaan werken. Ik raapte mijn laatste beetje waardigheid van de vloer en hoopte er het beste van te maken.
Toen ik ’s avonds weer thuis kwam was het even Graziella tijd. Als ik even hersendood wil gaan doen kies ik er vaak voor om een film te gaan kijken die ik al 39839 heb gekeken, wordt bestempeld als ‘chick flick’ en zeker niet iets is waar ik bij na hoef te denken. Mijn keuze voor die dag viel op ‘A Cinderella Story’. Een klassieker onder de ‘laat-me-even-voor-wat-ik-ben’ films.

Een kapstok in deze film is de quote ‘Never let the fear of striking out, keep you from playing the game’. Nu heb ik iets tegen Inspirational Quotes. Tieners gebruiken het om interessant te doen op social media, Nederlandse huisvrouwen verspreiden het in hun interieur en de meeste zijn zo afgezaagd dat ik al ga kokhalzen bij het lezen van het eerste woord.
Toch kan ik mij voorstellen dat veel mensen dit soort quotes goed kunnen gebruiken op het moment dat hun leven even de verkeerde richting op gaat.
De quote uit deze film is er wel een geweest die ik heb onthouden. Naast het feit dat ik de film voor het eerst zag rond de tijd dat ik begon met softballen, is het ook iets geweest waar ik tot voor kort veel moeite mee had. Als ik het idee had dat iets me niet ging lukken, deed ik het gewoon niet. Zo kon ik veel teleurstellingen voorkomen en dat zou mijn leven een stuk gemakkelijker maken.
Helaas is dit niet de manier waarom je het spelletje moet spelen. Om er nog even een cliché tegenaan te gooien: ‘’Niet geschoten, is altijd mis’’.
Ik begrijp niet waarom ik elke keer weer een tiener chick flick moet gaan kijken om dit soort dingen opnieuw te realiseren. En hoe hard ik ook kan roepen dat ik Inspirational Quotes iets vind voor zielige mensen die een plaatje nodig hebben om motivatie op te wekken, de krengen hebben toch altijd gelijk.

Ik zal deze quote niet zo snel in het interieur van mijn slaapkamer verwerken, en ik blijf het iets suffigs vinden. Stiekem hoop ik dat ik deze quote wel in het interieur van mijn bovenkamer kan verwerken. Dat kost me toch weer anderhalf uur janken en ijs eten.


Wat is jouw favoriete quote?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten