8/25/2015

TAG: MY SCHOOL STORY


Aangezien voor de meeste mensen school alweer is begonnen en elke blogger verspreid over het hele internet een ‘Back to school’ thema heeft dacht ik, laat ik dat ook lekker doen. Beter goed gejat dan slecht afgekeken, toch?

Ik zag bij Vera dat zij de My School Story TAG heeft gedaan, welke oorspronkelijk van Mascha is. Aangezien ik een nogal vreemde schoolcarrière heb gehad vond ik het wel gezellig om deze TAG over te nemen. Nogmaals, het principe is simpel. Ik krijg een aantal vragen, en die beantwoord ik.

1.  Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben op dit moment 21 jaar jong en zoals jullie waarschijnlijk al ergens hebben kunnen lezen ben ik vlak voor de zomer gestopt met mijn opleiding. Dus nee.


2. Welke niveaus heb je gedaan? 
Nou, ik ben uiteraard begonnen op de basisschool. Vervolgens heb ik op de middelbare school 5 jaar lang tweetalig gymnasium gedaan. Na die 5 jaar werd ik vreselijk lui en heb ik mijn zesde jaar afgemaakt in 5 havo. Vervolgens ben ik Journalistiek gaan studeren op HBO niveau, en dat heb ik niet afgemaakt.


3. Vond je school leuk?
Ja en nee. De middelbare school vond ik stiekem heel erg leuk. Oké, het leren en huiswerk maken was natuurlijk niet fantastisch, maar ik had veel vrienden deed veel leuke dingen en kon het met bijna elke leraar wel goed vinden. No problems for me. Op het HBO begon ik een schurfthekel te krijgen aan school.


4. Wat vond je het leukste vak op school?
Gym! O sorry, Lichamelijke Opvoeding. O wacht even, Physical Education. Whatever. Nee even zonder dollen. Ik was dol op gym. Ik had op de middelbare school een ontzettend sportieve en fanatieke klas, dus iedereen deed altijd leuk mee. Lekker boeiend dat je ongesteld was, gewoon mee doen! Daarnaast vond ik Nederlands ook niet geheel vervelend. Daar was ik namelijk best goed in. In geschiedenis was ik heel slecht, maar ik vond de verhalen vaak wel interessant.


5. Wat vond je het stomste vak op school?
Te veel. Duits, Economie, Scheikunde, Natuurkunde, Wiskunde, en eigenlijk nog wel een paar denk ik. Ik heb deze vakken overigens bijna allemaal laten vallen na 3 jaar. Behalve wiskunde. Dat mocht niet. Waarom? Mocht gewoon niet.


6. Hoe laat stond je op om naar school te gaan? 
Te laat. Lag er natuurlijk een beetje aan welk uur ik moest beginnen. Als ik het eerste uur gelijk moest beginnen, begon ik om tien voor half negen. Dan ging ik om 8 uur of 5 over 8 weg. Dus waarschijnlijk stond ik rond een uur of kwart over 7 of half 8 op.
Op het HBO was dit heel anders. Ook daar lag het aan de dag. Moest ik het eerste uur op school zijn dan ging ik om half 7 de deur uit. Leuk, school in Utrecht.



7. Hoe ging je naar school?
Mijn basisschool was aan het einde van de straat, dus daar liep ik naartoe. Naar de middelbare school ging ik altijd fietsen. Naar het HBO fietste ik naar het station, ging ik met de trein naar Amsterdam om vervolgende de trein naar Utrecht te pakken, eenmaal in Utrecht moest ik nog een kwartier met de bus.

                                                                                       8. Wat voor schooltas gebruikte je?

Uiteraard begon ik met een eastpack. Een rode waar mijn moeder later het Red Hot Chili Peppers logo op had gemaakt. Vet cool. Daarna verschilde het. Rugtassen waren toen zo niet oké meer.

9. Wat voor beautyproducten zaten er in jouw tas?
Ehmmm… Niks? Tenzij deodorant een beautyproduct is..



10. Wat voor agenda had je vroeger? 
Ik heb de eerste paar jaar een converse agenda gehad. Ik was ontzettend fan van All Stars en die agenda’s vond ik leuk omdat ze een cover hadden van stof. Daarna kocht ik HEMA agenda’s waar je je eigen foto’s en troep in kon plakken.

11. Wat is jouw grootste schoolblooper?
Iemand heeft twee keer op dezelfde dag mijn broek naar beneden getrokken midden op het schoolplein. Dat krijg je ervan als je een joggingbroek naar school aan doet. Ik ben ook een keer uitgegleden over een boterhamzakje.

                                                                                  12. Wat deed je als de les saai was?
Slapen. En dan niet figuurlijk bedoeld, nee echt. Als een les echt dodelijk saai was viel ik in slaap. Er heeft op een bepaald punt zelfs een leraar naast me gestaan en me keihard uitgelachen en ik had het niet door. Ook op het HBO viel ik regelmatig in slaap. Leuk als je dan een foto van jezelf op Facebook tegen komt met de caption ‘’Een sfeerimpressie van het hoorcollege’’.


13. Wie was je favoriete leraar en waarom?

Zoals ik al eerder zei kon ik het met veel van mijn leraren goed vinden. Degene die er echt uitsprong was meneer Hunter. Hij was mijn engelsleraar en een van de liefste mensen. Ik had een hele goede band met deze man. Ik heb zelfs een paar keer op zijn kinderen gepast.

14. Vertel een leuk verhaaltje van iets wat je hebt meegemaakt op school.
Pff.. Best veel eigenlijk. Ik deed elk jaar mee aan de talentenshow en daar hadden we altijd de grootste lol. Ik zag dat eigenlijk als het belangrijkste evenement van het jaar. Ik was er ook daadwerkelijk een half jaar mee bezig. De audities waren altijd ergens in december, maar ik begon daarvoor al met oefenen. Met een groepje meiden dansen, zelf een liedje zingen. Na de auditie begonnen de repetities op school. Een aantal vrijdagavonden, zondagen en tijden de open dagen van onze school. Uiteindelijk was daar de week van de show zelf in februari. Drie dagen achter elkaar een show en iedereen kwam kijken. Na de laatste show gingen we met z’n allen naar de stad om nog even na te genieten om vervolgens de dag erna zonder make-up, in je huispak en waarschijnlijk met een kleine kater op school aan te komen. Gelukkig waren de leraren hierop voorbereid.


15. Wat ben je geworden nadat je je school hebt afgemaakt?
Lui. Nou ja, ik ‘ben’ nog niks als we het even zo bekijken. Ik heb geen beroep gekozen. Op dit moment ben ik heel erg mijn draai aan het zoeken in mijn schoolloze bestaan. Het is nog even lastig, want die stok achter de deur is weg. Wees gerust, het komt wel goed. Ik moet alleen even een manier vinden om mijn vinger uit mijn neus te halen en te stoppen met vreten.



Wat is jouw school story?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten