1/21/2016

21 GEDACHTEN DIE IK HEB OP EEN DONDERDAG



Ah, donderdag. Weer zo’n dag in de week waarvan je eigenlijk niet zo goed weet wat je ermee aan moet. Donderdag is vergelijkbaar met dinsdag. Het zit er gewoon net even tussen in. De andere dagen hebben tenminste nog enigszins betekenis. Op maandag begint de week, op woensdag zijn we alweer op de helft, vrijdag is de laatste dag voor het weekend en het fijne van de zaterdag en zondag kunnen jullie waarschijnlijk zelf wel bedenken. Maar die donderdag…

Dit zijn 21 gedachten die ik op een donderdag kan hebben.

1. Ah, goedemorgen. Welke dag is het ook alweer?
2. Is het nog geen vrijdag? Hoe dan?
3.
Dat betekent wel dat ik vanavond weer ‘Wie is de mol?’ kan kijken!
4.
O nee, dat is verplaatst naar de zaterdag hè…
5.
Waarom eigenlijk? Het is echt zo’n ‘donderdagavondprogramma’. Net als ‘Expeditie Robinson’. Zaterdagavond is van alle spelshowmeuk. En wie is er dan überhaupt thuis om het te kijken? Dan moet je het altijd later terugkijken met het risico dat je sowieso al ergens een spoiler bent tegengekomen.
6.
Maar tegenwoordig werk ik op donderdagavond dus ik moest het anders alsnog terugkijken.
7.
En ik heb toch de eerste afleveringen al gemist.
8.
Kan ik nog in mijn pyjama blijven zitten of moet ik al weg?
9.
Waarom is het nog geen vrijdag?
10.
Misschien moet ik mij toch maar eens gaan aankleden.
11.
Waarom is het zo rustig in de winkel? Op donderdag is er toch altijd koopavond?
12.
O, tegenwoordig niet meer hè?
13.
O wacht, soort van. Winkeliers mochten het zelf bepalen. Of zoiets.
14.
Het is nog steeds rustig.
15.
Hé klanten. Dronken studenten, want het is donderdagavond.
16. Waarom is donderdagavond eigenlijk ooit studentenavond geworden? De meeste studenten hebben toch gewoon nog les op vrijdag?
17.
Ik ben waarschijnlijk wel weer de enige die dat raar vindt.
18.
Is het al vrijdag?
19.
Ondanks dat vrijdag ook nog gewoon een doordeweekse dag is, klinkt het toch een stuk vrolijker dan donderdag.
20.
Ik vind donderdag eigenlijk wel een beetje zielig. Dinsdag is een veel ellendigere dag.
21.
Als vrijdag een concert zou zijn, zou je donderdag denk ik wel kunnen zien als een heel goed voorprogramma.


Hoe is jouw donderdag?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten