2/24/2014

JOEHOE!


Wauw, eindelijk. Je wilt niet weten hoe lang deze site eigenlijk al in de lucht is voordat ik het überhaupt aandurfde er iets op te zetten. Lang getwijfeld, lange voorbereiding en uiteraard te lang uitgesteld.

Laat ik mij dan maar eens voorstellen. Ik ben Graziella, bedenker van Newbie Corners, een blog over fashion, lifestyle en nieuwe dingen. Nieuw? NIEUW?! Daar zijn er natuurlijk al veel te veel van. Dat had ik dan net nog wel door. Waarom ik dit dan toch doe? Gewoon, omdat het kan.

Ik start dit blog uit liefde voor het schrijven. Ik studeer Journalistiek aan de Hogeschool van Utrecht en heb vorige periode kennisgemaakt met het vak ‘bloggen’. Als gezonde (toen nog) tiener had ik natuurlijk alle bekende mode- en beautyblogs al gelezen dus bloggen was niets nieuws voor mij. Totdat je daadwerkelijk les krijgt wat bloggen nou echt is en wat het inhoudt. Ik werd verliefd. Helaas is de opleiding Journalistiek de opleiding Journalistiek niet als je alleen maar stukken mag schrijven met ontzettend veel ethische regeltjes en 6534 eisen. Ik kon met veel plezier drie keer per week een post online zetten, maar die regeltjes.. die regeltjes..

Ik ben dol op het ‘om-mij-heen-kijken’. Ik kan uren op een bankje in het centrum zitten en gewoon kijken. Ik vraag me af waarom mensen dingen doen, dingen zeggen. Maar vooral, wat mensen aanhebben. ‘Wat dacht jij vanmorgen toen je voor de spiegel stond?' zijn vaak vragen die ik dan aan mijn ‘om-mij-heen-kijk-partner’ stel. Heel gemeen eigenlijk, maar tot nu toe ben ik nog niemand tegen gekomen die dat soort vragen niet zou stellen op het ‘om-mij-heen-kijk-bankje’. Nu ik natuurlijk een expert ben op dit gebied heb ik een antwoord gevonden op zulke vragen. Zoals ik al zei, gewoon, omdat het kan. Witte sportsokken in sandalen, waarschijnlijk niet mijn smaak (ik heb het nog nooit geprobeerd), maar degene die het wel draagt heeft er vast en zeker een goede reden voor. Comfortabel, ‘dacht dat het wel kon’ of bang voor het laten zien van voetschimmel? Maakt niet uit. Belangrijk is dat niemand je kan vertellen dat je het niet aan mag.

Zo ben ik ook. Als ik een te groot overhemd uit de kast van mijn vader heb gestolen en er voor de meeste mensen uitzie als een zwerver kan het mij vrij weinig schelen. Ik vind het een geweldig en comfortabel overhemd en ga hem zeker een keer gebruiken in een van mijn stijlposts. Ik zeg niet dat ik ‘anders’ ben dan iedereen, want dat ben ik niet en zal ik ook nooit zijn. Ik doe zelfs graag inspiratie op bij anderen. Ik heb al vaak genoeg hetzelfde shirtje aangeschaft als een vriendinnetje. Lekker boeiend, ik vond hem ook leuk en zij was gevleid.
Wat ik na dit ellenlange gebrabbel dus duidelijk wil maken is dat dit een plek is voor mij om nieuwe dingen mee te maken, en misschien ook wel voor jullie. Alles wat nieuw is voor mij in fashion, beauty en om mij heen (mijn lage concentratievermogen levert vaak vrij interessante speculaties op). Zoek je met me mee? Ben jij ook een ‘Newbie’? Lijkt me gezellig. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten